حفاظ خانه حفاظ خانه

فرفورژه

صنايع درب و پنجره ي(فرفورژه) و انواع حفاظ ياور


۳مورد از مواردي كه در زمان خريد درب فرفورژه پاركينگ يا حياط بايد موردتوجه قرار گيرند :


بازديد از وب سايت ما

 

۳مورد از مواردي كه در زمان خريد درب فرفورژه پاركينگ يا حياط بايد موردتوجه قرار گيرند :


1-مدل درب:
زمان انتخاب مدل درب بهتر است دو نكته را مدنظر قرار دهيد. مهم‌ترين بحث در انتخاب مدل امنيت درب است. بعدازآن سعي كنيد مدلي را انتخاب كنيد كه با نماي ساختمان شما همخواني داشته باشد به‌طور مثال اگر ساختمانتان نماي مدرني دارد سعي كنيد از مدل‌هاي مدرن درب حياطي فرفورژه استفاده كنيد. اگر نماي ساختمانتان سنتي است پيشنهاد مي‌كنيم از درب فرفورژه ساده با نماي سنتي استفاده شود.

2-طول و عرض استاندارد درب:
اغلب موارد كاربري درب‌هاي حياط و پاركينگ يكسان است اما ابعاد درب فرفورژه ويلايي يا درب فرفورژه باغ ممكن است متفاوت باشد. عموماً عرض درب‌هاي ورودي پاركينگ‌ها و حياط‌هاي بزرگ ۶ متر است و پاركينگ‌هاي كوچك و متوسط در عرض ۳ متري ساخته مي‌شوند. ارتفاع اين درب‌ها حداقل ۲۱۰ سانتي‌متر در نظر گرفته مي‌شود تا زمان تردد و حمل اثاثيه مشكلي پيش نيايد.

3-رنگ درب حياط:
نكته‌اي كه زمان رنگ‌آميزي درب حياطي فرفورژه بايد موردتوجه قرار دهيد رنگ‌آميزي آن متناسب با نماي ساختمان است. معمولاً بيش از دو رنگ در رنگ‌آميزي درب فرفورژه باغ يا پاركينگ استفاده نمي‌شود زيرا زيبايي آن را تحت تأثير قرار مي‌دهد. يكي از جنبه‌هاي مثبت انتخاب درب فرفورژه ويلايي اين است كه در كارخانه‌هاي توليدي و به‌صورت كوره‌اي رنگ‌آميزي مي‌شود بنابراين در برابر گرما و سرما مقاوم بوده و ماندگاري بسيار بالايي دارد. تركيب دو رنگ سورمه‌اي و طلايي نمايي سلطنتي به درب فرفورژه باغ مي‌بخشد. تركيب دو رنگ قهوه‌اي سوخته و مسي براي درب فرفورژه ساده و يا طرح دار بسيار زيبا خواهد شد. مي‌توانيد با رنگ‌آميزي طلايي گلبرگ‌ها و تيره كردن رنگ زمينه درب فرفورژه پاركينگ، زيبايي نماي ساختمانتان را دوچندان كنيد.

يراي ديدن نمونه كارهاي بيشتر به سايت ما مراجعه فرماييد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/10/23 ساعت: ۱۲ توسط:yavarmetal :

صنايع درب و پنجره سازي (فرفورژه) و انواع حفاظ ياو

درب حياطي فرفورژه چيست؟

بازديد از وب سايت ما

 

 

به صنعت توليد مصنوعات فلزي مانند آهن و چدن گل نرده يا همان فرفورژه گفته مي‌شود كه با اصطلاح قديمي چلنگري در آهنگري همخواني دارد.

همان‌طوري كه شايد حدس زده باشيد فرفورژه كلمه‌اي فارسي نيست بلكه ريشه‌اي فرانسوي دارد. به زبان فرانسه فر به معناي آهن و فرفورژه يعني كوبيده شده، درواقع به آهني كه از طريق كوبيدن شكل داده مي‌شود فرفورژه گويند.

درب حياطي فرفورژه از چارچوبي فلزي يا چدني ساخته‌شده كه شكل ظاهري آن برخلاف درب‌هاي مدرن، پيچيده‌تر است و براي ساختمان‌هاي مسكوني كاربرد دارد.

اگرچه امروزه هنر گل نرده سازي پيشرفت فراواني داشته و به صنعت توليد گل نرده و درب فرفورژه حياطي يا درب فرفورژه باغ در كارگاه‌ها و كارخانه‌هاي بزرگ صنعتي تبديل‌شده است اما در ايران سابقه‌اي ديرينه دارد.

درگذشته با گداختن و شكل دادن به آهن يا با ريخته‌گري چدن يا ساير فلزات در كارگاه‌هاي كوچك آهنگري امكان ساخت درب فرفورژه ساده وجود داشت اما امروزه ساخت اين محصول در كارگاه‌ها و كارخانه‌هاي بزرگ صنعتي انجام مي‌شود.

درگذشته جهت ساختن درب حياطي فرفورژه ابتدا ميله‌هاي آهني در كوره قرار مي‌گرفتند تا گداخته شوند سپس با كوبيدن آن‌ها روي سندان‌ها، انتهاي آن را به‌صورت نوك‌تيز و يا فلش دار شكل مي‌دادند. با كوبيدن اين فلزات از خشكي و مقاومت آن‌ها كاسته شده و امكان جلادهي آن‌ها فراهم مي‌شد.

لذا مي‌توانستند نقش‌هاي پرپيچ‌وخم اسليمي را روي آن‌ها طراحي كنند. فلزات گران‌قيمت بسيار ساده و آسان بازسازي‌شده و به هم متصل مي‌شدند.

اما امروزه براي تغيير شكل فلزات در صنعت درب فرفورژه باغ يا درب فرفورژه پاركينگ از دستگاه‌هاي مدرن بدون نياز به حرارت استفاده مي‌شود.

لذا باوجود اين تكنولوژي‌هاي پيشرفته امروزي امكان ساخت درب حياطي فرفورژه در طرح‌هاي متنوع و با طول و ارتفاع متفاوت فراهم خواهد بود.

نام‌هاي مختلفي چون درب حياطي فرفورژه، درب فرفورژه باغ، درب فرفورژه ساده، درب فرفورژه ويلايي، درب فرفورژه پاركينگ تنوع اين محصول را متذكر مي‌شود چراكه اين محصول با بيش از ۱۵۰ طرح مختلف طراحي‌شده است.

درب فرفورژه باغ، ويلا و يا پاركينگ به‌صورت مهندسي و به كمك دستگاه‌هاي پيشرفته به روش كوره‌اي رنگ‌آميزي شده و جهت افزايش زيبايي و امنيت آن قسمت‌هايي از آن با شيشه‌هاي سكوريت پوشانده مي‌شود.

برخلاف ساخت درب‌هاي آهني قديمي كه در كارگاه‌هاي سنتي و توسط افراد عادي انجام مي‌شد و پس از نصب با مشكلات زيادي روبه‌رو بود درب فرفورژه پاركينگ و حياط تماماً در كارخانه‌هاي صنعتي و توسط افراد باتجربه و مهندسين صنعت ريخته‌گري انجام مي‌شود.

با نگاهي به ليست قيمت درب حياط پي خواهيد برد كه قيمت درب حياط فرفورژه نسبت به درب‌هاي معمولي كمي بالاتر است اما زيبايي و امنيت آن با درب‌هاي ساخته‌شده قديمي قابل قياس نخواهد بود.

از طرفي با ضمانت و خدمات پس از فروشي كه شركت‌هاي سازنده درب حياطي فرفورژه ارائه مي‌دهند ديگر جاي نگراني باقي نمي‌ماند و در صورت بروز مشكل مهندسين باتجربه به كمكتان مي‌آيند.

به آهني كه از طريق كوبيدن شكل داده مي‌شود فرفورژه گويند. امروزه براي تغيير شكل فلزات در صنعت ساخت درب فرفورژه باغ يا پاركينگ از دستگاه‌هاي مدرن بدون نياز به حرارت استفاده مي‌شود.

فرفورژه در اصل كلمه اي فرانسوي ( fer forge ) به معني حالت فر دادن يا فر نمودن است .

فرفوژه در ايران نيز به قطعات فلزي ساخته شده از ميله هاي آهني كه توسط آهنگران هنرمند و با تجربه به صورت فر حالت داده شده است ميگويند . فرفورژه حالت دادن ميله يا چهارسوي فلزي به صورت فر كه قسمت تيز نوك آن بتدريج و با چكش كاري توسط آهنگر باريك و نواري شده و طي چند مرحله گرم شدن در كوره گداخته آهنگري به قطعه اي فر خورده و حلزوني مانند بسيار زيبا تبديل ميشود .

از فرفورژه در ساخت قطعات فلزي هنرمندانه بسيار زيادي استفاده ميشود . طرح قطعات فرفورژه الهام گرفته از طبيعت زيبا و گلها و حيوانات زيبايي مثل پرندگان ميباشد . بيشترين استفاده قطعات فرفورژه در صنعت ساختمان و ساخت درب فرورژه ,نرده فرفوزژه و حفاظ پنجره فرفورژه ميباشد. قطعات فرفورژه مخصوصا در درب فرفورژه آهني پاركينگ و درب فرفورژه آهني نفررو استفاده زيادي دارد.

اصطلاح درب فرفورژه به كليه دربهايي گفته ميشود كه با قطعات فرفورژه يا همان گلنرده ساخته ميشوند . دربهاي فرفورژه از يك چارچوب با قطعات فلزي و پروفيل فرم داده شده و قطعات فرفورژه و قطعات چدني و آلومينيومي ساخته شده اند تشكيل شده است. از نظر ظاهري نسبت به درب هاي مدرن پيچيده تر بوده و مناسب براي اشخاصي است كه فرم هاي منحني مانند نقش گل و بوته را شاخص معيار خود قرار ميدهند و براي ساختمانهاي مسكوني , ويلايي ,برج ,برج باغ ,مجتمع ها ,كارخانجات و تقريبا تمامي كاركاربري ها مورد استفاده دارند.

دربرخي از مدلهاي درب فرفورژه بجز قطعات گلنرده از تركيب قطعات بسيار زيباي چدني و آلمينيومي نيز استفاده ميشود . قطعات چدني و آلمينيومي بكار رفته نيز طرح هاي بسيار هنرمندانه اي از گل و برگ و پرندگان و نقشهاي مختلف ريبايي دارند. از كنار هم قرار گرفتن اين قطعات ,دربهاي بسيار زيبا با طرح هاي هنرمندانه ساخته ميشود . دربهاي فرفورژه از سري نسل جديد درب لوكس هستند كه در كارخانه لوكس حفاظ با بهترين كيفيت در جوشكاري و رنگ با مواد اوليه مرغوب ساخته ميشوند.

براي بازديد ازسايت ما اينحا كليك كنيد


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/10/23 ساعت: ۱۲ توسط:yavarmetal :